4/5

6 juni 2017

Nog 1 maand te gaan.....

Hoe langer je ergens door brengt hoe sneller de tijd lijkt te verstrijken. Zoveel dingen al meegemaakt, en zoveel dingen die ik nog mee ga maken. Zoveel mooie en goeie dingen gezien,  maar ook zoveel slechte dingen. Voordat ik naar Aruba kwam had ik geen enkel idee hoe wereld vreemd en naïef ik eigenlijk was. Je kijkt letterlijk niet veder dan dat wat je gewend ben. Je leeft in een cocon en vormt hier je waarheden op en vindt normaal waarmee jij bent opgegroeid, alles buiten je cocon vindt je vreemd en ongewoon. Het idee van mijn stage was zelfontwikkeling, en ik denk dat Aruba daar de perfecte plek voor was. Je hebt hier zo veel kleuren. In culturen en mensen. Je maakt hier verschillende nationaliteiten van dichtbij mee waardoor ik uit mijn cocon getrokken wordt. Niet langer zie ik de gewoonte van andere mensen als vreemd, maar ik begrijp nu dat culturen veel verschillen van elkaar. Wat ik ook erg mooi vind. Je leest er over en je hoort er over, daardoor denk je dat je het begrijpt, maar door het zelf mee te maken dringt het pas bij je binnen. Mensen denken bij Aruba aan het mooie strand en feesten. Zeker is dit een groot deel van Aruba, maar ze zien niet dat sommige mensen 2 banen moeten hebben om überhaupt rond te kunnen komen. Wat je hier ook enorm veel ziet zijn zwerf honden/ katten. Dit is ook iets wat je je in Nederland niet voor kunt stellen. Aruba is een getaway een perfecte vluchtplek voor als je de sleur thuis zat ben. Ik heb zelfs overwogen om te blijven, maar ik heb toch besloten om terug te gaan studeren, want ik weet dat ik nog een heel veel mooie plekken als Aruba ga ontdekken en zien, maar ik zal me zeker Aruba herinneren en hier graag nog een keer terug naar toe gaan.