Afsluiting van München

19 december 2019 - München, Duitsland

6 maanden in Duitland, weer een periode in mijn leven die ik af kan sluiten.

Ik heb minder geschreven dan dat ik mezelf had voor gehouden, maar dat betekend niet dat ik daarom minder heb meegemaakt. In tegendeel zelfs, deze maanden waren erg dynamisch zoals ik de vorige keer al geschreven had.

Voornamelijk stond ook deze periode weer in het middelpunt van werk, maar als ik deze periode vergelijk met de periode in Aruba heb ik 2 compleet verschillende ervaringen en zal er ik er ook een compleet ander gevoel aan over houden, want in tegenstelling tot Aruba zal ik hier wel goed op terug kijken en ben ik zelfs een beetje treurig over alles wat ik hier achter ga laten. Ondanks dat ik veel heimwee heb gehad in duitsland kijk ik toch terug op een periode waar ik veel geleerd heb. Werk gerelateerd maar ook zeker op persoonlijk gebied.

Vooral mijn werk was veeleisend en vaak vroeg ik me af in het begin of het wel de juiste keus was, maar aan de andere kant wilde ik ook een veeleisende stage en laten we eerlijk zijn je leert nooit zoveel als van buiten je comfort zone gaan.

Niet alleen op werk gebied ging ik buiten mijn comfort zone, maar vooral ook op persoonlijk gebied waar ik voor het eerst in mijn leven een woning moest delen met een compleet vreemde. Al hoewel we wel overweg konden met elkaar is het toch vreemd om je huis te delen met iemand die je niet kent. Voorheen had ik wel het idee dat het niets iets was wat ik graag zou willen doen, maar nu weet ik het zeker. Gelukkig ben ik in een andere positie in Mexico waar ik mijn eigen plekje zal hebben.

Ik kijk zeker terug op een goeie periode, wat ik nooit verwacht had. Met veel ervaringen rijker keer ik terug naar nederland net optijd voor de kerst. München is een mooie stad, met veel groen en rijke geschiedenis.